Wymiana oleju
Mimo zapewnień producentów oleje stosowane w skrzyniach automatycznych również ulegają zużyciu i należy je regularnie wymieniać. Wiemy o tym, bo zajmujemy się tym na co dzień. Widzimy, jak zabrudzony jest olej spuszczamy z aut o przebiegu 150 000 czy 200 000 kilometrów. Dlatego w naszym warsztacie oferujemy dynamiczną wymianę oleju. Jaka jest jej główna zaleta? Tylko ona umożliwia wymianę całego oleju znajdującego się w układzie.
Dlaczego dynamiczna?
W przypadku skrzyń automatycznych tradycyjna wymiana oleju polegająca na grawitacyjnym spuszczeniu go ze skrzyni jest nieefektywna (pozbywamy się jedynie od 30 do 60% starego oleju). Dlaczego? Wynika to ze złożoności automatycznych skrzyń biegów. Nie wszędzie da się dotrzeć, aby spuścić stary olej. Równocześnie wlanie nowego środka smarnego i zmieszanie go ze starym może tylko pogorszyć sprawę. Dlatego rekomendujemy właśnie dynamiczną wymianę oleju, która pozwala na zupełne pozbycie się starego, zużytego płynu i zastąpienie go nowym.
Na czym polega dynamiczna wymiana oleju?
Wymiana składa się z kilku etapów. Pierwszy z nich to dolanie środka płuczącego do starego oleju. Później, po rozgrzaniu silnika i skrzyni, stary olej wylewa się z układu pod ciśnieniem, przy pracującym silniku. Stary olej jest usuwany ze skrzyni przez nowy środek smarny, co chroni układ przed zatarciem. W następnej kolejności wymieniamy filtry, diagnozujemy pracę skrzyni, podłączamy ją do komputera i kontrolujemy końcowy poziom oleju. Wszystko odbywa się przy zachowaniu wysokiej precyzji, gdyż ewentualne niedociągnięcia szybko mogą odbić się na pracy tego ważnego elementu.
Cały proces, z uwagi na ilość wykonanych czynności i troskę o dokładność pochłania sporo czasu. Zazwyczaj zajmuje on przynajmniej 4 godziny, a w bardziej skomplikowanych modelach może zająć nawet 8. Jednak po zastosowaniu dynamicznej wymiany oleju mamy pewność, że samochód, który oddajemy klientowi, jest sprawny i przygotowany do przejechania kolejnych tysięcy kilometrów bez konieczności powtarzania zabiegu.